"שילוב של גאונות וסיכון לא קטן" החברה שאימצה את הביטקוין– ונהנית מהרווחים

July 15, 2024
|
5 דק'

MicroStrategy אחת החברות הבולטות בתחום הבינה העסקית, הפכה בשנתיים האחרונות לאחת השחקניות המרכזיות בשוק הביטקוין. החברה, תחת הנהגתו של מייקל סיילור, קיבלה החלטה אסטרטגית להשקיע סכומים משמעותיים במטבע הקריפטו הגדול בעולם. החלטה זו לא רק השפיעה באופן משמעותי על החברה עצמה אלא גם על שוק הקריפטו כולו. בכתבה זו נבחן את ההיסטוריה של MicroStrategy עם ביטקוין, ההשפעות על החברה המיוחדת הזו על שוק הקריפטו והקורולציה בין מניית MicroStrategy למחיר הביטקוין.

הכירו את מייקל סיילור

מייקל סיילור, מנכ"ל MicroStrategy  הוא הדמות המרכזית שמאחורי ההשקעה האסטרטגית בביטקוין. מאז ההחלטה הראשונה לרכוש ביטקוין באוגוסט 2020, סיילור הפך לאחד הקולות הבולטים בתמיכה במטבע הדיגיטלי. הוא רואה בביטקוין כמקום לאחסון ערך ומאמין כי הוא מהווה הגנה מפני אינפלציה ומעניק ערך ארוך טווח לחברה ולמשקיעים.

במהלך השנים האחרונות, סיילור הדגיש שוב ושוב את החשיבות של ביטקוין כאמצעי לשמירה על ערך כספי, במיוחד בזמנים של אי-יציבות כלכלית גלובלית. הוא אף התבטא כי ביטקוין הוא "זהב דיגיטלי", וטען כי החזקת ביטקוין בתיק ההשקעות היא צעד חיוני לכל חברה שרוצה לשמור על יציבות כלכלית בטווח הארוך. גישתו הנחושה והבהירה של סיילור הביאה לכך שמיקרוסטרטג'י רכשה כמויות משמעותיות של ביטקוין, מהלך שנתפס על ידי רבים כהימור נועז, אך מחושב היטב.

בנוסף, סיילור השקיע רבות בחינוך הציבור והקהילה העסקית על היתרונות שבביטקוין, באמצעות הרצאות, ראיונות ופלטפורמות חברתיות. הוא הפך לדובר מוביל בתחום הקריפטו, ושידר מסר ברור שהביטקוין הוא העתיד של השמירה על ערך ונכסים פיננסיים.

ההשקעה הראשונה של MicroStrategy בביטקוין עוררה תהיות רבות, אך מייקל סיילור, מנכ"ל החברה באותה עת, עמד על דעתו בנחרצות. הוא טען כי לאור הגורמים כמו מגפת הקורונה, הזרמת הכספים הממשלתיים לתדלוק הכלכלה ואי-הודאות הכלכלית העולמית, ערכן של השקעות במזומן ירד משמעותית. הירידה בפעילות הכלכלית אכן השפיעה על החברה, שסבלה מתשואות נמוכות על השקעותיה. סיילור חזה כי הביטקוין ישמש כ"מוצר טוב יותר לשמירה על ערך" ויהווה השקעה אטרקטיבית יותר בהשוואה למזומן.

סיילור - מוביל חזון הביטקוין בחברה

מיקרוסטרטג'י, שנוסדה בשלהי שנות ה-80 והונפקה בבורסה בארה"ב לפני סוף המילניום, מספקת שירותים בתחום הבינה העסקית. עם זאת, רכישותיה בתחום המטבעות המבוזרים הן שהפכו אותה למסקרנת עבור המשקיעים. סיילור שינה את החזון של החברה מחברת תוכנה ובינה עסקית לחברה שמניעה את תחום הביטקוין. הוא מקווה שמיקרוסטרטג'י תהפוך לחברת "פיתוח לביטקוין", שתנצל את הכספים המגיעים מעסקי התוכנה שלה למימון רכישות נוספות ופיתוח השוק המבוזר.

סיילור לא היסס להשקיע גם את כספו האישי בביטקוין. הוא רכש עשרות אלפי מטבעות, ובתחילת 2020 הצהיר כי ברשותו כמעט 20,000 ביטקוין. בתחילת השנה, מכר סיילור מניות שהחזיק במיקרוסטרטג'י כדי לרכוש ביטקוין נוספים. יחד עם מניותיו בחברה, שוויו של סיילור מגיע לפחות ל-3.75 מיליארד דולר. כיום, לאחר העלייה הגדולה בערך הביטקוין בשנה האחרונה, ניצב סיילור ברשימת אלף עשירי העולם.

השקעותיו האישיות של סיילור וההתנהלות שלו בהקשר זה לא רק שהגבירו את אמון הציבור בביטקוין, אלא גם העלו את פרופיל המטבע הדיגיטלי בקרב משקיעים פרטיים ומוסדיים כאחד. גישתו הנחושה והמשמעותית הפכה את סיילור לאחד הקולות המרכזיים בתעשיית הקריפטו, והשפיעה על חברות נוספות לבחון ולהשקיע במטבעות דיגיטליים כחלק מהאסטרטגיה הפיננסית שלהן.

השפעת החברה על שוק הקריפטו

החלטתה של MicroStrategy להשקיע בביטקוין עוררה תגובות רבות בשוק הקריפטו. כאשר החברה הודיעה על רכישת הביטקוין הראשונה בשווי של 250 מיליון דולר, היא העלתה את המטבע לכותרות ויצרה באזז חיובי סביבו. מאז MicroStrategy  רכשה כמויות נוספות של ביטקוין והגדילה את החזקותיה ל-226,331 מטבעות, בשווי כולל של כ-8.33 מיליארד דולר נכון ליוני 2024.

ההשקעה המשמעותית של MicroStrategy בביטקוין לא רק הגדילה את תשומת הלב הציבורית והמשקיעים למטבע הקריפטו, אלא גם השפיעה על חברות נוספות לשקול השקעות דומות. חברות נוספות מתחום הטכנולוגיה והפיננסים החלו לראות בביטקוין נכס אסטרטגי שמספק הגנה מפני אי-יציבות כלכלית ומציע אפשרויות רווח בטווח הארוך.

מעבר להשפעות הישירות על שוק הקריפטו, ההשקעה של MicroStrategy תרמה לשיח הציבורי והרגולטורי סביב מטבעות דיגיטליים. החברה הראתה שאפשר לשלב את הביטקוין כחלק אינטגרלי מהתיק הפיננסי של חברה ציבורית, ובכך העלתה את הלגיטימציה של המטבע בקרב משקיעים מוסדיים ורשויות רגולציה.

ההשקעות של MicroStrategy בביטקוין הובילו חברות נוספות לבחון את האפשרות לשלב ביטקוין בתיקי ההשקעות שלהן. חברות בינוניות ועמותות החלו לאמץ אסטרטגיה דומה, מה שמוביל להגברת האמון במטבעות קריפטו כמכשיר פיננסי לגיטימי. בנוסף, החברה הכריזה לאחרונה על פיצול מניות 10 ל-1 כדי להפוך את המניות לנגישות יותר למשקיעים קטנים, מה שיכול להגדיל את נפח המסחר ולהשפיע על מחירי המניות.

מעבר להשקעות בביטקוין, MicroStrategy החלה לבחון אפשרויות השקעה במטבעות קריפטו נוספים ובטכנולוגיות בלוקצ'יין. החברה רואה בטכנולוגיות האלו את העתיד של הכלכלה הדיגיטלית ומתכננת להרחיב את הפורטפוליו שלה לכלול מטבעות נוספים כמו אית'ריום, קרדאנו ופולקדוט. הרחבת הפורטפוליו עשויה לסייע לחברה לבזר סיכונים ולנצל הזדמנויות נוספות בשוק הקריפטו.

הקורולציה בין מניית MicroStrategy לביטקוין

מאז שהחלה MicroStrategy להשקיע בביטקוין, נראתה קורולציה ברורה בין מחיר מניית החברה למחיר הביטקוין לעיתים יותר ולעיתים פחות אך יש מגמה שבה ככל שמחיר הביטקוין עולה, כך עולה גם מחיר מניית MicroStrategy ולהיפך. המניה הפכה לתנודתית יותר ומשקפת את הדינמיקה של שוק הקריפטו. יש הטוענים כי השקעות החברה בביטקוין הן למעשה הימור ממונף על מחיר המטבע, מה שמגדיל את הסיכונים אך גם את הסיכויים לרווחים משמעותיים.

MicroStrategy הפכה במובן מסוים למייצגת של תנועת הביטקוין בקרב החברות הציבוריות. ההשקעות הגדולות שלה והאמונה המוחלטת במטבע הקריפטו הובילו לכך שמשקיעים רבים רואים במניית MicroStrategy כדרך להשקיע בביטקוין בצורה עקיפה, מה שהופך את המניה לתנודתית בהתאם לשוק הקריפטו.

חשוב לומר: השקעות בביטקוין ובמטבעות קריפטו בכלל נחשבות להשקעות עם סיכון גבוה יחסית. עם זאת, MicroStrategy הצליחה למנף את הסיכונים לטובתה ולהשיג תשואות גבוהות למניות החברה. ניתוח השוק ובחינת ההזדמנויות סייעו לחברה לקבל החלטות מושכלות ולהשקיע במטבעות בזמן הנכון. השקעות אלו לא רק הגדילו את הרווחים של החברה אלא גם חיזקו את מעמדה בשוק הקריפטו הגלובלי.

הביצועים של מניית מיקרסטרטג'י עקפה את ביצועיו של הביטקוין ומעידה על התפיסה הרווחת בשוק שמיקרוסטרטג'י היא למעשה דרך עקיפה (ואלי ממנופת) להחשף לקריפטו בכלל וביטקוין בפרט.

מיקרוסטרטג'י עוקפת את הביטקוין בביצועים

לסיכום

הקשר בין MicroStrategy לביטקוין הוא סיפור מרתק על חזון, סיכון ואסטרטגיה פיננסית. מייקל סיילור והחברה שהוא מוביל הפכו לאחת השחקניות המרכזיות בשוק הקריפטו, וההשקעות שלהם ממשיכות להשפיע על שוק המטבעות הדיגיטליים והפיננסים המסורתיים כאחד. השילוב בין טכנולוגיה ופיננסים מספק דוגמה מעניינת לאופן שבו חברות יכולות להשתמש בנכסים דיגיטליים כדי לייצר ערך ארוך טווח.



דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.