הכרות עם GALA Games (GALA) – אנליזה מלאה 2024

May 29, 2024
|
7 דק'

הקדמה - משחקים מבוססי בלוקצ'יין

במהלך העשור האחרון, תעשיית המשחקים חוותה שינוי משמעותי בעקבות כניסת טכנולוגיות חדשות. אחת הטכנולוגיות המהפכניות ביותר היא הבלוקצ'יין. משחקים מבוססי בלוקצ'יין משנים את פני המשחקים כפי שאנו מכירים אותם, בכך שהם מאפשרים לשחקנים להיות הבעלים האמיתיים של נכסיהם הדיגיטליים. טכנולוגיית הבלוקצ'יין מבטיחה שכל עסקה תהיה מאובטחת ושקופה, דבר המעניק לשחקנים ביטחון ובעלות מוחשית על הנכסים שלהם בתוך המשחק.

גודל השוק של שוק ה GameFi - משחקי הבלוקצ'יין נמצא בעלייה מתמדת. הערכות שונות מצביעות על כך שתעשיית המשחקים המבוססת על בלוקצ'יין עשויה להגיע למיליארדי דולרים בשנים הקרובות. המשחקים הללו מאפשרים יצירת כלכלה פנימית אמיתית בתוך המשחקים, שבה שחקנים יכולים לסחור בנכסים דיגיטליים, להשתתף באירועים ופעילויות מיוחדות, ולזכות בתגמולים על בסיס ביצועים במשחק. בנוסף, השימוש ב-NFTs (נכסים דיגיטליים בלתי ניתנים לשכפול) מאפשר לשחקנים ליצור, לסחור ולמכור נכסים ייחודיים שמחזיקים בערך ממשי גם מחוץ לעולם המשחק.

משחקי בלוקצ'יין וגיימינג באופן כללי כל אלה וכל מה שקשור אליהם נמצאים בכותרות החמות ביותר כיום. הצמיחה המדהימה והפוטנציאל המרשים הביאו מיליארדי דולרים למשקיעים, והכניסו מיליוני אנשים לתחום הזה. עם זאת, כמו בכל תעשייה חדשה, התחרות היא עזה ורק קומץ של גופים צפויים להצליח בטווח הארוך. חברות משתמשות באסטרטגיות שונות כדי להבטיח שהן יהיו אלה שישרדו, ו-Gala Games היא אחת המתחרות הבולטות.

ל-Gala Games יש פרויקט מרשים עם גישה מרשימה עוד יותר לתחום. הגישה שלהם נראית מובנת וברורה, והיא בהחלט הגיונית. מה ש-Gala Games מנסים לעשות זה ליצור משחקי A+ שימשכו גיימרים לא בגלל שהם מבוססי בלוקצ'יין, אלא בגלל שהמשחקים מצוינים בפני עצמם.

במאמר זה, נעמיק בנושא של Gala Games וגם במטבע GALA והפוטנציאל שלו, נדון בעתיד של משחקי הבלוקצ'יין, אילו משחקים הפלטפורמה של GALA מציעה, מהי כלכלת המטבע ומה הסיבה של משקיעים לרכוש את המטבע הזה?

המשחקים של  Gala

כדי להדגיש את הערך שנוצר ב-Gala Games,  חשוב לדבר על מה שכבר יצרו ועל מה שנמצא בפיתוח. המשחקים האלה הם כיפיים ומעוררי עניין, ואולי תגלו שמה שהתחיל כעניין במטבע GALA יכול להוביל אתכם למצוא משחק פליי-טו-ארן (Play-to-Earn) מהנה. יש לזכור כי אלו הם רק שלושה משחקים מתוך רשימה ארוכה של משחקים ש-Gala מתכננת להשיק.

Town Star

Town Star הוא המשחק המלא הראשון והיחיד שהושק במלואו, ועדיין נמצא בפיתוח ומתעדכן כל הזמן. זהו משחק חווה, (הרבה מצוות GALA היה מעורב בפיתוח משחק הפייסבוק המיתולוגי FarmVille כך שזה די מתבקש) המשחק זמין במחשב האישי וגם תואם למכשירי IOS ו-Android, והוא חינמי לחלוטין. באוקטובר 2021, Town Star שילב את מודל ה-Play-to-Earn וכיום ישנן דרכים רבות להרוויח, כמו גם לרכוש NFTs בתוך המשחק.

הדרך הראשונה להרוויח היא באמצעות תחרויות שבועיות. פשוט לשחק במשחק ולהרוויח נקודות כוכב ככל שמתקדמים. 100 השחקנים שצברו את מרבית הנקודות בכל שבוע זוכים בפרסים, בסך כולל של 198,000 מטבעות GALA.  התחרויות השבועיות מהנות, ולא דורשות מכם יותר מאשר לשחק במשחק.

הדרך השנייה להרוויח היא על ידי אתגרים יומיים. כדי להשתתף באתגרים היומיים, יש צורך בבעלות על NFT בתוך המשחק. ניתן למצוא את ה-NFTs בחנות של Gala או בשווקים משניים כמו OpenSea. כאשר אתם מחזיקים ומפעילים את ה-NFTs  במשחק, תקבלו אתגרים בהתאם לכמות ה-NFTs  שבבעלותכם. השלמת האתגרים מזכה אתכם בטוקן TOWN (טוקן של המשחק). כמות הרווחים משתנה בהתאם ל-NFT  שברשותכם, ויכולה לנוע בין 1 ל-100 מטבעות משחק.

ישנם שני סוגי NFTs ב-Town Star, חלקם מעניקים יתרונות במשחק וחלקם קוסמטיים בלבד. כדי להרוויח תגמולים, יש להחזיק לפחות באחד מהקטגוריה הראשונה. הערך של ה-NFTs משתנה בהתאם לנדירות ולהכנסה הפוטנציאלית שהם מציעים. לדוגמה, NFT אחד יכול להיות שווה אלפי דולרים מכיוון שהוא מאפשר להרוויח 100 טוקנים של TOWN (≈66$) ביום. בנוסף, ניתן למכור את ה-NFTs, ואם המשחק ימשיך לגדול בפופולריות, ערכם של ה NFT הללו יעלה גם הוא.

המשחק הפופולרי ביותר

Spider Tanks

Spider Tanks הוא משחק PvP לחימה זמין על מחשב אישי, ויש לו פוטנציאל גדול בתחום הספורט האלקטרוני (eSports)  המשחק נמצא כרגע במצב בטא, מה שמבדיל את המשחק הזה מ-Town Star  הוא שהוא לא מפותח על ידי חברת GALA, אלא במיקור חוץ על ידי סטודיו משחקים זוכה פרסים מהולנד בשם Gamedia.

המשחק נראה פשוט מאוד וניתן להשוות אותו למשחק פופולרי כמו Brawl Stars.

כל מה שצריך זה טנק, ואז אפשר לקפוץ למגוון מצבי משחק ולשחק. המשחק מתואר כחינמי, כך שנראה כי יש דרך להשיג טנק חינמי להתחלה. הטנקים מעניינים מאוד מאחר שניתן להתאים אותם אישית – לבחור את הגוף ואת הנשק, וישנם 8 יכולות שמשתנות בהתאם לשילוב בין הגוף והנשק (בריאות, מהירות, גודל קליפ, מהירות טעינה וכו').

מנגנון ה-Play-to-Earn ב-Spider Tanks  יהיה בשלוש צורות שונות:

תחרות מבוססת מיומנות, איסוף משאבים, ומשהו שנקרא מחזור שדרוג מונחה שחקנים. כמות הרווחים עדיין לא הוגדרה, אך סביר שנראה משהו דומה ל Town Star .

בעל פוטנציאל עצום בתחום הספורט האלקטרוני

Mirandus

זהו אולי המשחק עם הציפיות הגבוהות ביותר מ-Gala  וניתן לראות זאת בפופולריות הרבה של ה-NFTs שלו. Mirandus הוא משחק פנטזיה שבו לשחקנים תהיה שליטה מלאה וחופש מוחלט. בניגוד לאחרים, המשחק ככל הנראה לא יהיה חינמי, מכיוון שיהיה צורך לקנות דמות כדי להתחיל לשחק. נכון לעכשיו, הדמויות הנדירות ביותר כבר נמכרו ורק מעט נותרו מדרגות אחרות.

המשחק יכלול מגוון תכונות. העולם ינוהל על ידי חמישה מונרכים שהם שחקנים, אך מכיוון שיש חופש פעולה, תוכלו לבחור מה תרצו לעשות. תוכלו למשל להפוך לאביר של מונרך, או לצאת להרפתקה בטבע ולהתמודד עם מפלצות. המשחק עדיין לא חשף הרבה פרטים על המשחקיות עצמה, אך אחת ממנגנוני ה-Play-to-Earn תהיה בעלות על קרקעות.

המשחק יכלול 1625 זכויות קרקע אשר יתורגמו לבעלות על קרקעות. זכויות אלה יניבו לכם כסף מכיוון שאנשים שירצו לבנות על הקרקע יצטרכו לשכור אותה מכם. ככל הנראה, יהיה ביקוש גבוה לכך מכיוון שכל אחד במשחק יוכל לקנות בניינים ולבנות אותם על כל קרקע כל עוד משלמים את השכירות. טבעית, יהיו תכונות רווח נוספות, אך גישה זו של המטאוורס נראית מעניינת מאוד. ניתן להבין למה המשחק הזה צבר פופולריות כה רבה.

משחק הרפקאות חופשי - ככל הנראה יעלה כסף

כיצד Gala Games פועלת?

כרגע, הן הטוקן GALA והן הטוקנים בתוך המשחקים פועלים על הבלוקצ'יין של אתיריום אך בעתיד יועברו ל – sidechain פרטי של GALA. נכון להיום, רוב התעבורה במשחקים ובשוק מתבצעת באמצעות צמתי Gala המכונים גם "צמתים מייסדים" (Founders Nodes), אך הפרטים סביבם אינם ברורים לחלוטין.

נכון לעכשיו, ישנם קצת יותר מ-21,000 צמתים פעילים, אך לפי ראיון עם ג'ייסון ברינקס, נותרו רק כ-10,000 רישיונות זמינים. כיום, רישיון צומת עולה כ-286,000 טוקנים של GALA (כ – 12,700 $) וניתן לרכוש אותו דרך אתר האינטרנט של Gala Games .

בנוסף לצמתי המייסדים, יהיו גם צמתים ייחודיים למשחקים ספציפיים. צמתים אלו לא ירוויחו תגמולים בטוקן GALA אלא במטבעות הייחודיים של המשחק הספציפי. כרגע רק משחק אחד, Town Star, מפעיל צמתים ייחודיים. אחד היתרונות של צמתים אלו הוא שהם מאפשרים להריץ את המשחקים ללא צורך בדפדפן פתוח. צמתים אלו גם יצביעו על עדכונים ספציפיים למשחק וישפיעו על איך הוא ייראה בעתיד.

הביטו על ארכיטקטורת הצמתים במערכת

כלכלת המטבע (Tokenomics) של GALA

GALA הוא טוקן דיגיטלי המשמש כאמצעי התשלום העיקרי בתוך האקוסיסטם של Gala הוא מספק מספר יתרונות, ביניהם:

תשלומים ויישוב עסקאות: המטבע מאפשר עסקאות מהירות ובעלות נמוכה, בתוך הפלטפורמה ומאפשר את הנגישות והזריזות הנדרשים בתוך עולם הגיימינג.

תגמול לצמתי מייסדים:  המטבע משמש כמנגנון תגמול לצמתי המייסדים שתומכים באקוסיסטם. הצמתים מרוויחים GALA מדי יום על פי דרישות החלוקה.

רכישת NFTs ורישיונות: המטבע משמש לרכישת NFTs ורישיונות צמתים בחנות של Gala Games מה שמבטיח את האותנטיות והנדירות של הנכסים הדיגיטליים.

חשוב לציין ש-GALA אינו מייצג אחזקה או זכות כלשהי ב-Gala Games ואינו מעניק לבעליו זכות לעמלות או רווחים.

GALA פועל על מספר בלוקצ'יינים, כולל Ethereum ו BNB Smart Chain, תכונה זו גם מקלה על המשתמשים לסחור ב-GALA עם משתמשים אחרים או להמיר אותו למטבעות קריפטו אחרים או למטבעות פיאט.

חלוקת הטוקנים  (Token Distribution)

החלוקה היומית של 17,123,286 טוקני GALA היא משמעותית ועשויה להשפיע על הערך והנזילות של הטוקן בשוק הקריפטו. מחצית מהטוקנים הולכים למפעילי צמתי המייסדים, מה שמעיד על דגש חזק על ביזור ואבטחת הרשת. המחצית השנייה של הטוקנים מוקצת לקרן Gala Games לפיתוח נוסף של האקוסיסטם. חלוקה זו תתחלק בחצי כל שנה עד שתגיע ל-0.

היצע הטוקנים  (Token Supply)

ההיצע המקסימלי של GALA הוא כ-50 מיליארד, מה שמצביע על פוטנציאל מחזור גדול שיכול להשפיע על הערך והנזילות של הטוקן בשוק. תכונה מעניינת נוספת היא שריפת טוקני GALA כאשר הם משומשים לרכישת NFTs בחנות של Gala Games, מה שיכול ליצור נדירות ולהעלות את ערך הטוקן. החלוקה של פליטת הטוקנים כל יום מחולקת בחצי בכל שנה, מה שמצביע על תוכנית לטווח ארוך להפחתת האינפלציה של הטוקן.

לוח זמנים לחלוקה  (Halving Schedule)

בכל שנה, ב-21 ביולי, כמות ה-GALA המחולקת מדי יום תופחת ב-50%. לדוגמה, אם החלוקה היומית ההתחלתית של GALA היא 17,123,286, לאחר החלוקה הראשונה ב-21 ביולי 2022, החלוקה היומית תופחת ל-8,561,643. לוח זמנים זה נועד לשלוט בהיצע הטוקן לאורך זמן, ליצור נדירות ולהעלות את ערכו בשוק. תכונה זו גם מסייעת לרסן את האינפלציה ולמנוע הפקת יתר של הטוקן.

הצוות של  Gala Games

בואו נכיר את הצוות של Gala Games. בראש הצוות עומד אריק שירמאייר, מייסד שותף ומנכ"ל Gala Games אריק היה מנכ"ל Intermix Media החברה מאחורי Myspace והוא גם מייסד שותף של Zynga עם רקע עשיר והמון ניסיון. חברת Zynga הביאה לעולם משחקים מוכרים כמו FarmVille ו ZyngaPoker.

המייסד השותף השני ומנהל הסטודיו הנוכחי ב-Gala Games הוא מייקל מקארתי. מייקל היה מנהל הקריאייטיב ב-Zynga והוא האחראי על FarmVille 2 משחק שהגיע לשיא של מעל 40 מיליון שחקנים פעילים בחודש.

נשיא המשחקים ב-Gala Games  הוא ג'ון אוסוולד, עם 15 שנות ניסיון בתעשיית המשחקים, רובן ב-Zynga לאחרונה הוא היה ראש מחלקת המוצרים בחטיבת משחקי המובייל של Electronic Arts תפקידו ב-Gala  הוא לפקח על פיתוח המשחקים, והוא נראה כאדם המתאים לכך.

בין חברי הצוות ניתן למצוא גם את וורן מרשל וקרייג מאצ'ט, העוסקים בעיצוב תלת-ממד. וורן הוא מייסד שותף ומנהל האמנות ב-Gala עם מעל 20 שנות ניסיון בתעשייה ו-5 שנים ב-Epic Game  שם עבד על Fortnite . קרייג עובד על הפרויקט Mirandus ב-Gala, ויש לו רקורד מרשים הכולל עבודה על Dead Space 2 ו-3, Battlefield Hardline ועוד משחקים פופולריים רבים.

ג'ייסון ברינקס, המוביל את תחום הבלוקצ'יין ב-Gala Games  הוא גם דמות בולטת בצוות. למרות שאין לו רקע ארוך בתעשיית המשחקים, הוא נכנס לתחום הבלוקצ'יין דרך עבודה התנדבותית וזכה בפרס מקרן ביל ומלינדה גייטס על פרויקט Aid Dollar ג'ייסון הצטרף לGala  כדי להוביל את תחום הבלוקצ'יין במלוא המרץ.

עם צמיחת החברה ותעשיית המשחקים המבוססת על בלוקצ'יין, Gala ממשיכה לגייס כישרונות חדשים ומשמעותיים מהתעשיות המסורתיות.

ניסיון עתיר שנים והצלחות עבר גדולות - הצוות של גאלה

מתחרים

כשחושבים על משחקי בלוקצ'יין, ישנם כמה שמות שבטח עולים מיד לראש. Axie Infinity, Decentraland The Sandbox, Star Atlas ושמות גדולים נוספים. למרות ש-Decentraland ו-The Sandbox הם יותר מטאוורס ממשחקי וידאו. מהמשחקים המסורתיים ניתן לחשוב על GTA, Call of Duty, משחקי ספורט של EA Sports World of Warcraft, Halo, Counter Strike ועוד רבים.

במחשבה מעמיקה על מה שמבדיל בין חברות משחקי בלוקצ'יין לחברות משחקים מסורתיות (מלבד השימוש בבלוקצ'יין כמובן), אפשר להגיע למסקנה שמשחקי בלוקצ'יין אינם מתקרבים לרמת המשחקיות של משחקים מסורתיים. רוב המשחקים הללו לא מציעים חוויה יוצאת דופן, למעט אולי Star Atlas שהוא עדיין רחוק מהשקה. Axie Infinity הוא משחק פשוט למדי שלא מציע הרבה התרגשות מלבד האספקט הכלכלי. ל-Decentraland  ול-The Sandbox יש גרפיקה שאינה מרשימה ואין הרבה מה לעשות בהם.

Gala Games לקחה על עצמה ליצור את המשחקים הטובים ביותר - בין אם הם מבוססי בלוקצ'יין או לא - עם יתרון נוסף של שימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, הכוללת בעלות מלאה על נכסים דיגיטליים באמצעות NFTs ומודל כלכלי מבוסס הרווחים. התוצאה נראית כבר עכשיו עם משחק אחד פעיל ואחד נוסף במצב בטא. המשחק במצב בטא הוא Spider Tanks, שכבר אירח גביע עולמי בסיאול שמשך אלפי צופים.

אקסי אינפיניטי - גרפיקה לא מרשימה

סייגים וחששות אודות  GALA

כמו כל פרויקט חדשני בתעשיית הבלוקצ'יין והמשחקים, גם סביב GALA ישנם מספר סייגים וחששות שכדאי לקחת בחשבון:

תחרות מוגברת: תעשיית המשחקים המבוססת על בלוקצ'יין נמצאת בצמיחה מהירה, והתחרות בין פרויקטים שונים גוברת. ישנם פרויקטים רבים שמתחרים על נתח השוק, ו-GALA תצטרך להמשיך ולהתבלט כדי לשמור על מעמדה ולהתחרות מול פרויקטים כמו Decentraland ו-Axie Infinity.

חוסר ודאות סביב היצע הטוקנים: היצע הטוקנים של GALA אינו ברור לחלוטין. ישנו פער בין המידע המופיע באתרים כמו CoinMarketCap ו-Coingecko לבין המידע המופיע ב-Etherscan, מה שמקשה על הערכת הפוטנציאל של הטוקן וקביעת שווי השוק שלו.

מודל כלכלי לא ברור: המודל הכלכלי של GALA כולל תהליך חלוקת הטוקנים וההפחתה השנתית של כמות הטוקנים המחולקים, יכול להיות מורכב להבנה עבור משקיעים ומשתמשים חדשים. חוסר בהירות בנוגע לאספקת הטוקנים וערכם עשוי להרתיע חלק מהמשקיעים.

סיכונים טכניים ואבטחת מידע: כמו כל פרויקט מבוסס בלוקצ'יין, גם GALA חשופה לסיכונים טכניים ולפרצות אבטחה. פגיעות במערכת עלולה לגרום לאובדן נכסים דיגיטליים ולפגוע באמון המשתמשים. למעשה אכן נעשתה פריצה ממש לאחרונה שפגעה בהכנסות החברה.

בבחינת השקעה ב-GALA, חשוב לקחת בחשבון את הסיכונים והחששות הללו ולבצע מחקר מעמיק לפני קבלת החלטה פיננסית. כמו כן, חשוב להתייעץ עם יועצים מקצועיים כדי להבין טוב יותר את כל ההיבטים של הפרויקט ואת הסיכונים הכרוכים בו.

לסיכום

בכתבה זו, בחנו לעומק את Gala Games והמטבע GALA. תעשיית המשחקים המבוססת על בלוקצ'יין חוותה שינוי משמעותי עם כניסת טכנולוגיות חדשות, כאשר Gala Games בולטת בתור אחת המתחרות המובילות. הפרויקט שלהם שואף ליצור את המשחקים הטובים ביותר, בין אם הם מבוססי בלוקצ'יין או לא, ולהציע לשחקנים בעלות אמיתית על נכסיהם הדיגיטליים. המשחקים של Gala כוללים את Town Star, משחק חווה שמאפשר לשחקנים להרוויח מטבעות ו-NFTs, Spider Tanks, משחק PvP לחימה עם פוטנציאל גדול בתחום הספורט האלקטרוני, ו-Mirandus, משחק פנטזיה שבו לשחקנים תהיה שליטה מלאה על עולמם. המערכת של Gala Games פועלת כרגע על הבלוקצ'יין של אתיריום ותעבור ל-sidechain פרטי בעתיד. צמתי המייסדים והצמתים הייחודיים למשחקים תומכים באקוסיסטם ומבטיחים את יציבותו. כלכלת המטבע של GALA כוללת תשלומים ויישוב עסקאות מהירים וזולים, תגמול לצמתי המייסדים ורכישת NFTs ורישיונות. ההיצע המקסימלי של GALA הוא כ-50 מיליארד, והחלוקה היומית תתחלק בחצי בכל שנה.
הצוות של Gala Games כולל אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתעשיית המשחקים, עם ניסיון רב מ-Zynga, Epic Games וחברות נוספות. Gala Games מתמודדת עם תחרות חזקה מפרויקטים כמו Axie Infinity ו-Decentraland, ומנסה להתבלט על ידי יצירת משחקים איכותיים וחדשניים. עם זאת, ישנם סייגים וחששות כמו חוסר ודאות סביב היצע הטוקנים וסיכונים טכניים. Gala Games מציעה פלטפורמה מבטיחה עם פוטנציאל גדול, אך חשוב לשקול את כל הגורמים והסיכונים לפני השקעה במטבע GALA.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.