עתיד תעשיית הקריפטו בארה"ב - בחירות 2024

August 25, 2024
|
5 דקות

עם התקרבות תאריך הבחירות לנשיאות ארצות הברית, סוגיה חדשה עולה על מפת הפוליטיקה: מטבעות קריפטוגרפים. כבר לא מדובר בעניין שולי, אלא בנכסים דיגיטליים שזכו לתשומת לב רחבה, כאשר מיליוני אמריקאים מחזיקים במטבעות קריפטו כיום.
מצב זה כופה על שתי המפלגות המרכזיות לנקוט עמדות ברורות יותר על רגולציה ואימוץ קריפטו, מתוך הבנה שהנושא עשוי להשפיע על הלך הרוח של הבוחרים.
הגישות השונות של המפלגה הרפובליקנית והמפלגה הדמוקרטית עשויות להשפיע משמעותית על עתיד הנכסים הדיגיטליים בארצות הברית ואף באופן גלובלי במידה ומדינות אחרות יאמצו את צורת ההתייחסות של ארצות הברית לתחום הקריפטו.

המפלגה הרפובליקנית: מציגה מומנטום חיובי

המפלגה הרפובליקנית, בראשותו של דונלד טראמפ, נוטה יותר ויותר לכיוון עמדות פרו-קריפטו.
טראמפ, המועמד המוביל לנשיאות מטעם המפלגה, שינה את עמדתו באופן בולט בנושא. בעבר היה סקפטי לגבי התחום וביטקוין בפרט, אך כיום טראמפ מצטייר כתומך פוטנציאלי, מתוך הבנה לחשיבות ההולכת וגוברת של הקריפטו בנוף הפיננסי העולמי ובקרב הבוחרים. פעילותיו האחרונות, כמו השקת קולקציות NFT והחזקת נכסי קריפטו, מעידה על ריכוך בעמדת המפלגה. ההתאמה של טראמפ עם קהילת הקריפטו נתפסת כחלק מהאג'נדה הרחבה שלו "אמריקה קודם כל" (America first), השואפת לחזק את מעמדה של ארצות הברית כמובילה בכלכלה הדיגיטלית.

טראמפ נואם בכנס ביטקוין בנאשביל

הקמפיין של טראמפ הציג הצעות שאפתניות, כמו הקמת רזרבה אסטרטגית לביטקוין (BTC). התוכנית הזו משקפת הכרה בחשיבות הקריפטו כנכס לאומי. טראמפ גם הבטיח לצמצם את הרגולציה על התחום, להסיר חסמים לחדשנות בתחום הקריפטו ולמנוע הקמה של מטבע דיגיטלי מבית הבנק המרכזי (CBDC) שיכול להתחרות בנכסים דיגיטליים מבוזרים.
עמדות אלו עשויות לעודד השקעה במטבעות דיגיטליים או נכסי קריפטו אחרים שכן המפלגה מראה שאכן יש לנכסים כאלו מקום בכלכלה האמריקאית.

גישה זו מהדהדת בקרב חלק משמעותי מקהילת הקריפטו, במיוחד אלו שחשים שהרגולציות הנוכחיות תחת ממשל ביידן מגבילות מדי. הבטחתו של טראמפ להדיח את יושב ראש הוועדה לניירות ערך ולבורסות (SEC), גארי גנסלר, הידוע בעמדתו הנוקשה כלפי קריפטו, מדגישה עוד יותר את מחויבות המפלגה הרפובליקנית לקידום סביבה רגולטורית ידידותית יותר לקריפטו.

המפלגה הדמוקרטית: בעלת עמדה מעורפלת

לעומת זאת, גישת המפלגה הדמוקרטית כלפי תחום הקריפטו נותרת פחות מוגדרת. סגנית הנשיא קמלה האריס, אשר מתמודדת כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הצביעה על נכונות "לאפס "את היחסים עם תעשיית הקריפטו. אך עם זאת, הצעות מדיניות קונקרטיות טרם הוצגו. עמימות זו מעוררת דאגה בקרב תומכי הקריפטו, שחוששים שבלי תמיכה ברורה, התעשייה עשויה להמשיך להתמודד עם אתגרים מצד המדינה.

מדיניות הקריפטו של הדמוקרטים נראית כמו שילוב של אופטימיות זהירה ופיקוח רגולטורי.
שותפה של האריס למרוץ, טים וולז, בעל רקע המרמז על זהירות יתרה כלפי נכסים דיגיטליים, ובעל מיקוד עיקרי במדיניות חברתית על פני סוגיות כלכליות או טכנולוגיות. והסנאטורית אליזבת' וורן, שבנתה "צבא נגד קריפטו" וביקרה את התעשייה על כך שהיא מקדמתאי-שוויון כלכלי ומתחמקת מרגולציה, מגבירים את החששות בקרב תומכי הקריפטו שאין באמת בכוונת המפלגה לרכך את עמדתה בנוגע לתחום.

העמדה הנוכחית של ממשל ביידן, המתאפיינת בפעולות אכיפה מחמירות נגד בורסות קריפטו והנחיות רגולטוריות עמומות, נתפסת באופן שלילי על ידי רבים בקהילת הקריפטו. דמויות בולטות כמו קמרון ווינקלבוס טוענות כי תחושת האנטי-קריפטו עשויה להרחיק בוחרים צעירים, חובבי טכנולוגיה, שלולא כן היו מזדהים עם הערכים הדמוקרטיים. בהיעדר עמדה פרו-קריפטו ברורה, המפלגה מסתכנת באיבוד תמיכתה של ציבור הולך וגדל, שמעריך כלכלות מבוזרות וחדשנות טכנולוגית.

ההשלכות האסטרטגיות על הבחירות

הבדלי הגישות בין שתי המפלגות עשויים להיות בעלי השלכות אלקטורליות משמעותיות. במדינות מפתח כגון ניו-המפשייר, נבאדה, אוהיו ופנסילבניה, מיליוני מחזיקי קריפטו יכולים להיות מכריעים בתוצאות הבחירות.
סקרים מראים שחלק גדול מהבוחרים הללו יהיו פחות נוטים לתמוך במועמדים המתנגדים לערכי הקריפטו, כמו ביזור ומערכת כלכלית הוגנת יותר.

גישתו הפרו-קריפטו של טראמפ עשויה לעזור לו למשוך לא רק בוחרים רפובליקנים, אלא גם דמוקרטים עצמאיים אשר תומכים נלהבות בתחום הנכסים הדיגיטליים ואינם מרוצים מהכיוון אותו לוקחת המפלגה הדמוקרטית טרם הבחירות.
העמדה המעורפלת של האריס עשויה להשאיר אותה פגיעה, ועלולה לגרום לה לאבד את תמיכתו של ציבור בוחרים צעיר ומגוון שרואה בקריפטו סוגיה מכריעה.

עתיד המטבעות הקריפטוגרפים בפוליטיקה האמריקאית

בלי קשר לתוצאה, עליית הדומיננטיות של המטבעות הקריפטוגרפים בפוליטיקה האמריקאית מסמנת שינוי לעבר הכרה בנכסים דיגיטליים כמרכיב מפתח בעתיד הכלכלי. האסטרטגיות השונות של המפלגות הרפובליקנית והדמוקרטית בנושא רגולציה ואימוץ קריפטו לא רק יעצבו את מערכת הבחירות, אלא גם עשויות להשפיע על הנוף הכלכלי הרחב יותר. כשהמרוץ לנשיאות 2024 מתקדם, תעשיית הקריפטו ותומכיה יעקבו בדריכות, מתוך הבנה שהמדיניות של הממשל הבא עשויה או לדחוף את ארה"ב לחזית החדשנות בתחום הקריפטו, או להמשיך להגביל אותה תחת יד רגולטורית כבדה.

השפעת הבחירות על השקעה במטבעות דיגיטליים

המפלגה הרפובליקנית, אשר נוטה יותר לגישה פרו-קריפטו, עשויה להעניק ביטחון רב יותר למשקיעי קריפטו על ידי הבטחות להפחתת רגולציה ולתמיכה בחדשנות בתחום הקריפטו. עמדות אלו יכולות להוביל לעלייה במחירי המטבעות הדיגיטליים, שכן משקיעים יראו בכך אינדיקציה לסביבה רגולטורית חיובית שתומכת בצמיחה ובשימוש רחב יותר במטבעות קריפטוגרפים. הבטחות כמו הקמת רזרבה אסטרטגית לביטקוין והימנעות מהקמת מטבע דיגיטלי מבית הבנק המרכזי (CBDC) עשויות אף הן לחזק את תחושת הביטחון בקרב המשקיעים שהרי אם המדינה מאמינה ביתרונות ההחזקה של נכסים אלו, היא כנראה תעודד גם את אזרחיה להוסיף את תחום המטבעות הדיגיטליים לתיקי ההשקעות שלהם. בין אם בצורת בעלות ישירה על המטבעות או בצורת תעודות סל כגון תעודות הסל החדשות יחסית של ביטקוין, אית'ריום (ETH) ואולי אף מטבעות נוספים.
למידע נוסף על קרנות הסל ניתן לקרוא בקישור: קרן סל (ETF) ספוט ביטקוין - איך זה עובד?


מצד שני, חוסר הוודאות בנוגע לעמדות המפלגה הדמוקרטית עשוי להוסיף לחץ על שוק הקריפטו, בעיקר אם מתגברת תחושת שהמדיניות העתידית תמשיך את הקו הנוקשה הנוכחי. משקיעים חוששים כי עמדות מחמירות יותר, כמו אלה שהביעו דמויות דמוקרטיות בולטות, יובילו להגבלות נוספות ולאכיפה מחמירה יותר, מה שעשוי לעכב את התפתחות השוק ולפגוע בהשקעות קיימות.

המשקיעים במטבעות דיגיטליים, כולל מוסדות פיננסיים גדולים, קרנות גידור ומשקיעים פרטיים, ימשיכו לעקוב אחרי התפתחויות בקמפיינים של שני המועמדים והצהרותיהם בנושא הקריפטו. תלות גדולה בבירור המגמות הפוליטיות עשויה להוביל לתנודתיות מוגברת, ככל שמועד הבחירות מתקרב ותשומת הלב הציבורית לתחום הקריפטו גוברת.

באופן כללי, תוצאות הבחירות עשויות להכתיב את קצב הפיתוח והאימוץ של טכנולוגיות קריפטו בארצות הברית, ולהשפיע באופן ניכר על השקעות בתחום. ההשפעה עשויה גם להתפשט לשווקים בינלאומיים, ככל שהמדיניות של ארצות הברית תשמש כמודל לחיקוי או כאזהרה למדינות אחרות לגבי אופן הטיפול שלהן במטבעות דיגיטליים ורגולציה עליהם.

 

לסיכום

בעוד הרפובליקנים נראים נכונים יותר לאמץ קריפטו באופן פתוח, מתוך מטרה להפחית את הרגולציה ולתמוך בצמיחה של נכסים דיגיטליים, הדרך של הדמוקרטים נותרת לא ברורה, תוך ניסיונות לאזן בין רגולציה לחדשנות. תוצאות מערכת הבחירות הזו עשויות להגדיר את המסלול של אימוץ ורגולציית המטבעות הקריפטוגרפים בארצות הברית לשנים הקרובות.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.